Vitamina D poate diminua starea de oboseală a pacienților cu cancer
Consumul de vitamina D de către pacienții aflați sub îngrijire paliativă impotriva cancerului poate reduce nevoia de medicamente opioide și poate diminua starea de oboseală, arată un studiu randomizat și controlat cu placebo al cercetătorilor de la Institutul Karolinska din Suedia.
Un număr de aproximativ 250 de pacienți cu cancer aflați sub ingrijire paliativă au participat la studiul actual, ce s-a desfășurat între anii 2017 și 2020. Toți participanții la studiu au avut un deficit de vitamina D la începutul studiului. Participanții au primit fie vitamina D la o doză relativ mare (4000 IE / zi), fie un placebo, timp de 12 săptămâni. Cercetătorii au măsurat modificarea dozelor de opioide (ca măsurare a durerii) la 0, 4, 8 și 12 săptămâni de la începerea studiului.
„Rezultatele au arătat că tratamentul cu vitamina D a fost bine tolerat și că pacienții tratați cu vitamina D au avut o creștere semnificativ mai lentă a dozelor de opioide decât grupul placebo în perioada de studiu”, spune Linda Björkhem-Bergman, profesor asociat în Departamentul de Neurobiologie, Științe ale Sănătății și Societate de la Institutul Karolinska.
Pe de altă parte, nu a existat nicio diferență între grupuri în ceea ce privește calitatea vieții auto-evaluate sau utilizarea antibioticelor. „Efectele au fost destul de mici, dar semnificative statistic și pot avea semnificație clinică pentru pacienții cu deficit de vitamina D care au cancer în faza paliativă. Este pentru prima dată când s-a demonstrat că tratamentul cu vitamina D pentru pacienții cu cancer paliativ poate avea un efect atât asupra durerii sensibile la opioide, cât și a oboselii”, spune primul autor al studiului, Maria Helde Frankling, postdoctorand în același departament.
sursa: Science Daily
Un număr de aproximativ 250 de pacienți cu cancer aflați sub ingrijire paliativă au participat la studiul actual, ce s-a desfășurat între anii 2017 și 2020. Toți participanții la studiu au avut un deficit de vitamina D la începutul studiului. Participanții au primit fie vitamina D la o doză relativ mare (4000 IE / zi), fie un placebo, timp de 12 săptămâni. Cercetătorii au măsurat modificarea dozelor de opioide (ca măsurare a durerii) la 0, 4, 8 și 12 săptămâni de la începerea studiului.
„Rezultatele au arătat că tratamentul cu vitamina D a fost bine tolerat și că pacienții tratați cu vitamina D au avut o creștere semnificativ mai lentă a dozelor de opioide decât grupul placebo în perioada de studiu”, spune Linda Björkhem-Bergman, profesor asociat în Departamentul de Neurobiologie, Științe ale Sănătății și Societate de la Institutul Karolinska.
Pe de altă parte, nu a existat nicio diferență între grupuri în ceea ce privește calitatea vieții auto-evaluate sau utilizarea antibioticelor. „Efectele au fost destul de mici, dar semnificative statistic și pot avea semnificație clinică pentru pacienții cu deficit de vitamina D care au cancer în faza paliativă. Este pentru prima dată când s-a demonstrat că tratamentul cu vitamina D pentru pacienții cu cancer paliativ poate avea un efect atât asupra durerii sensibile la opioide, cât și a oboselii”, spune primul autor al studiului, Maria Helde Frankling, postdoctorand în același departament.
sursa: Science Daily
Actualizat la 09-08-2021 | Vizite: 84 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1