Vitamina D poate ajuta la prevenirea efectelor secundare apărute în imunoterapia anti-cancer
Un studiu recent, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Australia de Sud, indică faptul că administrarea suplimentelor de vitamina D poate ajuta la prevenirea unui efect secundar potențial grav al unei forme revoluționare de tratament împotriva cancerului. Noile descoperiri pot avea un impact asupra practicilor medicale, dacă se validează în studiile viitoare.
Cercetătorii au realizat un studiu care a examinat dacă administrarea suplimentelor de vitamina D ar putea reduce riscul de colită la pacienții care primesc inhibitori ai punctului de control imunitar pentru a trata cancerul. Oamenii de știință au ales această strategie deoarece studiile anterioare au descoperit că vitamina D poate afecta sistemul imunitar în cazurile de tulburări autoimune și boli inflamatorii intestinale.
Inhibitorii proteinelor punctului de control ajută sistemul imunitar să recunoască și să combată celulele canceroase. Deşi sunt considerate tratamente cu o eficacitate crescută, acestea pot provoca reacții adverse, cum ar fi colita, o reacție inflamatorie la nivelul colonului. „Colita indusă de inhibitorul punctului de control imun poate limita utilizarea unor astfel de medicamente care salvează viața, ceea ce duce la întreruperea tratamentului.”, a declarat Osama Rahma, de la Dana-Farber Cancer Institute și Harvard Medical School, din Boston.
Studiul a inclus informații obținute de la peste două sute de pacienți diagnosticați cu melanom care au primit inhibitori ai punctului de control imun între anii 2011 și 2017. Treizeci și șapte (17%) dintre pacienți au dezvoltat colită. Șaizeci și șase de pacienți din studiu (31%) au luat suplimente de vitamina D înainte de începerea tratamentului cu inhibitori ai punctului de control imun.
Pacienții care au luat vitamina D au avut șanse cu 65% mai mici de apariție a colitei. Descoperirile au fost validate la un alt grup de 169 de pacienți, dintre care 49 (29%) au dezvoltat colită. În grupul secund de validare, utilizarea vitaminei D a fost legată cu șanse de 54% mai mici de dezvoltare a colitei.
sursa: Science Daily
Cercetătorii au realizat un studiu care a examinat dacă administrarea suplimentelor de vitamina D ar putea reduce riscul de colită la pacienții care primesc inhibitori ai punctului de control imunitar pentru a trata cancerul. Oamenii de știință au ales această strategie deoarece studiile anterioare au descoperit că vitamina D poate afecta sistemul imunitar în cazurile de tulburări autoimune și boli inflamatorii intestinale.
Inhibitorii proteinelor punctului de control ajută sistemul imunitar să recunoască și să combată celulele canceroase. Deşi sunt considerate tratamente cu o eficacitate crescută, acestea pot provoca reacții adverse, cum ar fi colita, o reacție inflamatorie la nivelul colonului. „Colita indusă de inhibitorul punctului de control imun poate limita utilizarea unor astfel de medicamente care salvează viața, ceea ce duce la întreruperea tratamentului.”, a declarat Osama Rahma, de la Dana-Farber Cancer Institute și Harvard Medical School, din Boston.
Studiul a inclus informații obținute de la peste două sute de pacienți diagnosticați cu melanom care au primit inhibitori ai punctului de control imun între anii 2011 și 2017. Treizeci și șapte (17%) dintre pacienți au dezvoltat colită. Șaizeci și șase de pacienți din studiu (31%) au luat suplimente de vitamina D înainte de începerea tratamentului cu inhibitori ai punctului de control imun.
Pacienții care au luat vitamina D au avut șanse cu 65% mai mici de apariție a colitei. Descoperirile au fost validate la un alt grup de 169 de pacienți, dintre care 49 (29%) au dezvoltat colită. În grupul secund de validare, utilizarea vitaminei D a fost legată cu șanse de 54% mai mici de dezvoltare a colitei.
sursa: Science Daily
Actualizat la 29-06-2020 | Vizite: 87 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1