Suplimentele pe bază de broccoli ar putea fi benefice împotriva cancerului
O dietă bogată în legume verzi poate reduce incidența cancerului, conform studiilor anterioare. Oamenii de știință din cadrul Centrului de Sănătate și Știință A&M din Texas au analizat eficiența acestor legume împotriva celulelor canceroase, rezultatele studiului fiind publicate în jurnalul Clinical Epigenetics.
Cercetătorii au descoperit că sulforafanul, substanța activă din legumele crucifere, poate fi folosit pentru tratarea cancerului și poate crește eficiența medicamentelor anticancerigene deja existente.
Sulforafanul se găsește în concentrații mari în broccoli, dar și în varza de Bruxelles, gulii, conopidă și varză. Pe lângă legumele bogate în sulforafan pot fi adăugate în dietă și suplimente pe bază de broccoli.
La studiu au participat 28 de voluntari cu vârsta minimă de 50 de ani. Inițial, aceștia au fost supuși unor colonoscopii de rutină și au fost chestionați cu privire la obiceiul lor de a mânca legume crucifere. Când cercetătorii au examinat biopsiile de colon ale voluntarilor, au descoperit că cei care au mâncat mai des legume verzi au avut valori mai ridicate ale expresiei genei supresoare tumorale (numită p16), față de cei care nu au consumat la fel de multe crucifere.
Constatarea care i-a surprins pe cercetători a fost că beneficiile genei p16 au persistat chiar dacă voluntarii nu au consumat legume zilnic. De obicei, sulforafanul este eliminat din organism în mai puțin de 24 de ore de la consum.
„Acest lucru sugerează posibilitatea ca mecanismele epigenetice să fie declanșate inițial de sulforafan și de metaboliții săi, cel puțin pe termen scurt, chiar și după ce compușii sunt eliminați din organism”, a declarat cercetătorul Praveen Rajendran.
Din acest studiu rezultă că introducerea în dietă a legumelor crucifere, precum și consumul suplimentelor pe bază de sulforafan, pot schimba acțiunea genelor organismului, ajutând la prevenirea creșterii tumorilor.
Sursa: Science Alert
Actualizat la 21-01-2016 | Vizite: 91 | bibliografie
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1