STUDIU: Relația dintre dietă, hipercolesterolemie și cancerul intestinal
Într-un studiu realizat în cadrul Universității California (Los Angeles) pe modele animale s-a constatat că prezența în cantități mari a colesterolului în celelulele stem intestinale, a stimulat proliferarea lor, ceea ce a permis formarea unei tumori solide de 100 de ori mai repede.
Aflați mai multe despre cancerul de colon din articol.
Studiul a fost publicat în jurnalul online Cell Stem Cell.
Disponibilitatea lipidelor la nivel celular este o precondiție pentru proliferarea normală a celulelor, și implicit pentru tumorigeneză. Iar atunci când este în exces în celulă, colesterolul din dietă, dar și cel endogen este asociat majorării riscului de cancer prin proliferarea necontrolată a celulelor stem intestinale. De asemenea, deficiența enzimei Lpcat3 amplifică biosinteza colesterolului favorizând astfel neoplazia.
Autorii menționează din alte surse că o alimentație bogată în trigliceride, o dietă hiperlipidică, hiperglucidică, hipercalorică în general, ar putea stimula proliferarea celulară în exces și tumorigeneza. Prin urmare, statusul nutrițional și homeostazia metabolică sunt esențiale pentru buna funcționare a celulelor stem intestinale.
În cadrul studiului s-a observat că inhibiția farmacologică a sintezei de colesterol a scăzut dramatic hipertrofia criptelor intestinale atât in vivo cât și ex vivo, fără a afecta proliferarea normală la șoricei.
Sunt necesare analize suplimentare pentru a studia în continuare mecanismului molecular și rolului mitogen al colesterolului prezent în celulele intestinale. De asemenea, trebuie confirmată această relație și la oameni.
Între timp, evitarea excesului de colesterol alimentar și al trigliceridelor din dietă, respectiv al glucidelor rafinate care pot constitui cu succes un substrat pentru sinteza fracțiilor lipidice, sunt recomandări dietetice pentru o viață sănătoasă și o alimentație protectivă împotriva cancerului.
Citiți mai multe informații despre factorii de risc pentru cancerul de colon.
Sursa: Medical Xpress
Aflați mai multe despre cancerul de colon din articol.
Studiul a fost publicat în jurnalul online Cell Stem Cell.
Disponibilitatea lipidelor la nivel celular este o precondiție pentru proliferarea normală a celulelor, și implicit pentru tumorigeneză. Iar atunci când este în exces în celulă, colesterolul din dietă, dar și cel endogen este asociat majorării riscului de cancer prin proliferarea necontrolată a celulelor stem intestinale. De asemenea, deficiența enzimei Lpcat3 amplifică biosinteza colesterolului favorizând astfel neoplazia.
Autorii menționează din alte surse că o alimentație bogată în trigliceride, o dietă hiperlipidică, hiperglucidică, hipercalorică în general, ar putea stimula proliferarea celulară în exces și tumorigeneza. Prin urmare, statusul nutrițional și homeostazia metabolică sunt esențiale pentru buna funcționare a celulelor stem intestinale.
În cadrul studiului s-a observat că inhibiția farmacologică a sintezei de colesterol a scăzut dramatic hipertrofia criptelor intestinale atât in vivo cât și ex vivo, fără a afecta proliferarea normală la șoricei.
Sunt necesare analize suplimentare pentru a studia în continuare mecanismului molecular și rolului mitogen al colesterolului prezent în celulele intestinale. De asemenea, trebuie confirmată această relație și la oameni.
Între timp, evitarea excesului de colesterol alimentar și al trigliceridelor din dietă, respectiv al glucidelor rafinate care pot constitui cu succes un substrat pentru sinteza fracțiilor lipidice, sunt recomandări dietetice pentru o viață sănătoasă și o alimentație protectivă împotriva cancerului.
Citiți mai multe informații despre factorii de risc pentru cancerul de colon.
Sursa: Medical Xpress
Actualizat la 13-02-2018 | Vizite: 91 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1