Studiile validează efectul de reducere a riscului de cancer prin aderenta la un anumit stil de viață
Autor: Camelia Airinei, senior editor | actualizat la 01-12-2023
Un studiu recent publicat în BMC Medicine a examinat relațiile dintre respectarea recomandărilor pentru prevenirea cancerului de către World Cancer Research Fund (WCRF)/American Institute for Cancer Research (AICR) și riscul de cancer.
Cercetarea a utilizat datele din UK Biobank, cu peste 500.000 de participanți, pentru a evalua asocierile între scorul WCRF/AICR 2018 și incidența diferitelor tipuri de cancer în Marea Britanie. Scorul WCRF/AICR 2018, care include șapte componente, a fost folosit pentru a evalua aderența la recomandările privind greutatea corporală, activitatea fizică, consumul de alcool, cereale integrale, fructe, legume și fasole, băuturi îndulcite cu zahăr, carne procesată și roșie, și mâncăruri fast-food.
Studiul a urmărit participanții pentru o medie de 7,9 ani, în timpul cărora 7.296 de persoane au dezvoltat cancer. Cele mai frecvente cancere au fost cele de prostată, sân și colorectal. S-a observat o relație semnificativă între scorul de aderență și riscul de cancer global, precum și pentru cancerele de sân, colorectal, rinichi, esofag, ficat, vezică biliară și ovarian.
Participanții cu cel mai înalt scor de aderență (4,5-7 puncte) au avut un risc mai scăzut de cancer global și cancere de ovarian, esofag, rinichi, colorectal și sân, comparativ cu cei cu cel mai scăzut scor (≤ 3,5 puncte). Cei din tertila medie (3,75-4,25 puncte) au avut un risc mai scăzut de cancer global și cancere de colorectal și sân, comparativ cu cei din tertila cea mai scăzută.
În concluzie, studiul a constatat că aderența mai mare la recomandările WCRF/AICR 2018 este asociată cu un risc semnificativ mai scăzut de cancer global, precum și de cancere de ovarian, esofag, ficat, sân, colorectal, vezică biliară și rinichi. Aceste rezultate susțin creșterea conformității cu recomandările WCRF/AICR 2018 în Marea Britanie.
sursa: News Medical
foto: Sebastian Duda/Shutterstock.com
Cercetarea a utilizat datele din UK Biobank, cu peste 500.000 de participanți, pentru a evalua asocierile între scorul WCRF/AICR 2018 și incidența diferitelor tipuri de cancer în Marea Britanie. Scorul WCRF/AICR 2018, care include șapte componente, a fost folosit pentru a evalua aderența la recomandările privind greutatea corporală, activitatea fizică, consumul de alcool, cereale integrale, fructe, legume și fasole, băuturi îndulcite cu zahăr, carne procesată și roșie, și mâncăruri fast-food.
Studiul a urmărit participanții pentru o medie de 7,9 ani, în timpul cărora 7.296 de persoane au dezvoltat cancer. Cele mai frecvente cancere au fost cele de prostată, sân și colorectal. S-a observat o relație semnificativă între scorul de aderență și riscul de cancer global, precum și pentru cancerele de sân, colorectal, rinichi, esofag, ficat, vezică biliară și ovarian.
Participanții cu cel mai înalt scor de aderență (4,5-7 puncte) au avut un risc mai scăzut de cancer global și cancere de ovarian, esofag, rinichi, colorectal și sân, comparativ cu cei cu cel mai scăzut scor (≤ 3,5 puncte). Cei din tertila medie (3,75-4,25 puncte) au avut un risc mai scăzut de cancer global și cancere de colorectal și sân, comparativ cu cei din tertila cea mai scăzută.
În concluzie, studiul a constatat că aderența mai mare la recomandările WCRF/AICR 2018 este asociată cu un risc semnificativ mai scăzut de cancer global, precum și de cancere de ovarian, esofag, ficat, sân, colorectal, vezică biliară și rinichi. Aceste rezultate susțin creșterea conformității cu recomandările WCRF/AICR 2018 în Marea Britanie.
sursa: News Medical
foto: Sebastian Duda/Shutterstock.com
Actualizat la 01-12-2023 | Vizite: 79 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1