Scăderea riscului de cancer colorectal posibilă cu ajutorul usturoiului
Autor: Camelia Airinei, senior editor | actualizat la 27-04-2023
Un studiu recent publicat în Jurnalul European de Nutriție a examinat legătura potențială dintre consumul de usturoi și riscul de a dezvolta cancer colorectal (CCR).
Cancerul colorectal este o cauză majoră a deceselor legate de cancer la nivel global, iar studii recente au arătat o creștere a ratelor de mortalitate prin CCR în rândul adulților tineri din mai multe țări. Usturoiul afectează sănătatea mucoasei intestinale și microbiota intestinală datorită proprietăților sale antioxidante, antibacteriene și antiinflamatorii. În cadrul studiului, cercetătorii au explorat impactul potențial al consumului de usturoi asupra riscului de cancer colorectal și a prezenței ADN-ului bacterian în fluxul sanguin.
Cohorta de studiu a constat din 300 de participanți, inclusiv 100 cu cancer colorectal confirmat, 100 cu adenom intestinal (AI) și 100 martori sănătoși. Studiul a constatat că consumul mediu/mare de usturoi a fost legat de o reducere nesemnificativă a riscului de AI și CCR în comparație cu aportul scăzut/nul de usturoi. Analiza combinată CCR și AI a dat un raport de cote (OR) de 0,39. Aportul mediu/mari de usturoi a fost, de asemenea, asociat cu abundența relativă mai mică a anumitor taxoni bacterieni Firmicutes și o scădere a abundenței și incidenței relative a Patescibacteria.
Studiul a concluzionat că consumul de usturoi reduce probabilitatea de cancer colorectal și AI și a fost legat de caracteristicile specifice ale ADN-ului bacterian din sânge. Consumul de usturoi a avut și o corelație directă cu anumiți taxoni din Corynebacteriales și o corelație inversă cu abundența relativă a taxonilor din Clostridiales.
Cu toate acestea, sunt necesare investigații suplimentare pentru a determina dacă există markeri ADN bacterieni în sânge care pot identifica dietele nesănătoase sau tulburările. Acest tip de studiu ar putea conduce la opțiuni de tratament personalizate bazate pe consumul de usturoi și efectele acestuia asupra prevalenței și abundenței taxonilor bacterieni.
sursa: News Medical
foto: Volodymyr Plysiuk / Shutterstock.com
Cancerul colorectal este o cauză majoră a deceselor legate de cancer la nivel global, iar studii recente au arătat o creștere a ratelor de mortalitate prin CCR în rândul adulților tineri din mai multe țări. Usturoiul afectează sănătatea mucoasei intestinale și microbiota intestinală datorită proprietăților sale antioxidante, antibacteriene și antiinflamatorii. În cadrul studiului, cercetătorii au explorat impactul potențial al consumului de usturoi asupra riscului de cancer colorectal și a prezenței ADN-ului bacterian în fluxul sanguin.
Cohorta de studiu a constat din 300 de participanți, inclusiv 100 cu cancer colorectal confirmat, 100 cu adenom intestinal (AI) și 100 martori sănătoși. Studiul a constatat că consumul mediu/mare de usturoi a fost legat de o reducere nesemnificativă a riscului de AI și CCR în comparație cu aportul scăzut/nul de usturoi. Analiza combinată CCR și AI a dat un raport de cote (OR) de 0,39. Aportul mediu/mari de usturoi a fost, de asemenea, asociat cu abundența relativă mai mică a anumitor taxoni bacterieni Firmicutes și o scădere a abundenței și incidenței relative a Patescibacteria.
Studiul a concluzionat că consumul de usturoi reduce probabilitatea de cancer colorectal și AI și a fost legat de caracteristicile specifice ale ADN-ului bacterian din sânge. Consumul de usturoi a avut și o corelație directă cu anumiți taxoni din Corynebacteriales și o corelație inversă cu abundența relativă a taxonilor din Clostridiales.
Cu toate acestea, sunt necesare investigații suplimentare pentru a determina dacă există markeri ADN bacterieni în sânge care pot identifica dietele nesănătoase sau tulburările. Acest tip de studiu ar putea conduce la opțiuni de tratament personalizate bazate pe consumul de usturoi și efectele acestuia asupra prevalenței și abundenței taxonilor bacterieni.
sursa: News Medical
foto: Volodymyr Plysiuk / Shutterstock.com
Actualizat la 27-04-2023 | Vizite: 94 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1