Riscul de apariție al cancerului digestiv poate fi înjumătățit cu ajutorul aspirinei
Rezultatele unui nou studiu arată că utilizarea pe termen lung a aspirinei reduce aproape la jumătate șansele de dezvoltare a cancerelor digestive (cancer gastric, colorectal, esofagian, pancreatic, hepatic).
Dintre toate tipurile de cancer din sfera digestivă, se consideră că cel colorectal este cel mai răspândit în lumea occidentală. În Statele Unite, această formă de malignitate reprezintă a doua cauză de mortalitate în cazul deceselor cauzate de cancer.
Stilul de viață sănătos și examinările regulate de tip screening sunt principalele lucruri pe care le putem face ca să prevenim cancerul. În plus față de acestea, un număr tot mai mare de studii indică o altă modalitate de prevenire a malignității și anume utilizarea aspirinei.
Profesorul Kelvin Tsoi de la Universitatea din Hong Kong a analizat împreună cu echipa sa peste 600.000 de pacienți, într-un studiu care a durat 10 ani. Dintre aceștia, 200.000 de pacienti au utilizat zilnic în medie 80 mg aspirină. Riscul cancerului digestiv a scăzut cu până la 47%.
Mai exact, utilizatorii de aspirină au avut un risc cu 47% mai mic de cancer hepatic și esofagian, cu 38% mai mic de cancer de stomac și cu 34% mai mic pentru cancerul pancreatic. De asemenea, riscul pentru cancerul colorectal a scăzut cu 24%.
În ceea ce privește cancerele non-digestive, aspirina a scăzut semnificativ riscul de leucemie, cancer pulmonar și cancer de prostată, dar nu a avut impact asupra altor tipuri de cancer (cum ar fi cancerul de sân, cancerul vezical, cancerul de rinichi și mielomul multiplu).
Autorii studiului au concluzionat că utilizarea pe termen lung a aspirinei poate reduce tipurile majore de cancer gastrointestinal.
Sursa: Medical News Today
Dintre toate tipurile de cancer din sfera digestivă, se consideră că cel colorectal este cel mai răspândit în lumea occidentală. În Statele Unite, această formă de malignitate reprezintă a doua cauză de mortalitate în cazul deceselor cauzate de cancer.
Stilul de viață sănătos și examinările regulate de tip screening sunt principalele lucruri pe care le putem face ca să prevenim cancerul. În plus față de acestea, un număr tot mai mare de studii indică o altă modalitate de prevenire a malignității și anume utilizarea aspirinei.
Profesorul Kelvin Tsoi de la Universitatea din Hong Kong a analizat împreună cu echipa sa peste 600.000 de pacienți, într-un studiu care a durat 10 ani. Dintre aceștia, 200.000 de pacienti au utilizat zilnic în medie 80 mg aspirină. Riscul cancerului digestiv a scăzut cu până la 47%.
Mai exact, utilizatorii de aspirină au avut un risc cu 47% mai mic de cancer hepatic și esofagian, cu 38% mai mic de cancer de stomac și cu 34% mai mic pentru cancerul pancreatic. De asemenea, riscul pentru cancerul colorectal a scăzut cu 24%.
În ceea ce privește cancerele non-digestive, aspirina a scăzut semnificativ riscul de leucemie, cancer pulmonar și cancer de prostată, dar nu a avut impact asupra altor tipuri de cancer (cum ar fi cancerul de sân, cancerul vezical, cancerul de rinichi și mielomul multiplu).
Autorii studiului au concluzionat că utilizarea pe termen lung a aspirinei poate reduce tipurile majore de cancer gastrointestinal.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 07-11-2017 | Vizite: 90 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1