Rezultate promițătoare ale unor compuși din alimente pentru cancerul de prostată
Autor: Costin Oana | actualizat la 12-06-2025
Conform unui studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea Texas din Austin, anumiți compuși din alimente precum turmericul, coaja de măr sau strugurii negri ar putea ajuta la oprirea creșterii celulelor maligne în cazul cancerului de prostată.
Informații detaliate despre cancerul de prostată găsiți în acest articol.
Spre deosebire de alte studii în care testarea substanțelor chimice s-a făcut individual, cercetătorii de la Universitatea Texas au utilizat o abordare nouă, care le-a permis să testeze combinații specifice de compuși chimici care ar putea avea un efect mai bun asupra tumorilor în cancerul de prostată decât o au medicamentele existente. Totodată, studiile anterioare au sugerat potențialul unor substanțe din turmeric, coaja de măr sau ceaiul verde de a reduce inflamația, considerată un factor de risc pentru cancer, din cauza afectării celulelor normale.
Autorii studiului de față au testat 142 de compuși naturali pe celule ale rozătoarelor și celule umane, pentru a vedea care poate inhiba dezvoltarea cancerului și dacă da, în ce mod – individual sau în combinație cu altele. Compușii în cazul cărora s-au obținut rezultatele cele mai promițătoare au fost apoi testate pe animale. Este vorba despre:
Mecanismul prin care funcționează combinarea acestor substanțe (de exemplu, acidul ursolic cu curcumina sau cu resveratrolul) este că împiedică celulele canceroase să se hrănească cu glutamina, substanța de care au nevoie ca să se dezvolte.
Autorii consideră că prin creșterea concentrației acestor substanțe, cu mai mult decât o alimentație care include aceste alimente ar putea să ofere, s-ar putea obține efecte importante asupra acestui tip de cancer.
Studiul a fost publicat în ediția online a jurnalului Precision Oncology.
Sursa: Medical News Today
Informații detaliate despre cancerul de prostată găsiți în acest articol.
Spre deosebire de alte studii în care testarea substanțelor chimice s-a făcut individual, cercetătorii de la Universitatea Texas au utilizat o abordare nouă, care le-a permis să testeze combinații specifice de compuși chimici care ar putea avea un efect mai bun asupra tumorilor în cancerul de prostată decât o au medicamentele existente. Totodată, studiile anterioare au sugerat potențialul unor substanțe din turmeric, coaja de măr sau ceaiul verde de a reduce inflamația, considerată un factor de risc pentru cancer, din cauza afectării celulelor normale.
Autorii studiului de față au testat 142 de compuși naturali pe celule ale rozătoarelor și celule umane, pentru a vedea care poate inhiba dezvoltarea cancerului și dacă da, în ce mod – individual sau în combinație cu altele. Compușii în cazul cărora s-au obținut rezultatele cele mai promițătoare au fost apoi testate pe animale. Este vorba despre:
- acidul ursolic, care se găsește în coaja merelor și în rozmarin;
- curcumina, compusul de culoare galbenă din turmeric;
- resveratrolul, compus din strugurii roșii și fructele de pădure.
Mecanismul prin care funcționează combinarea acestor substanțe (de exemplu, acidul ursolic cu curcumina sau cu resveratrolul) este că împiedică celulele canceroase să se hrănească cu glutamina, substanța de care au nevoie ca să se dezvolte.
Autorii consideră că prin creșterea concentrației acestor substanțe, cu mai mult decât o alimentație care include aceste alimente ar putea să ofere, s-ar putea obține efecte importante asupra acestui tip de cancer.
Studiul a fost publicat în ediția online a jurnalului Precision Oncology.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 12-06-2025 | Vizite: 964 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1