O singură băutură cu alcool pe zi poate crește riscul de cancer de sân
Autor: Mancaș Mălina | actualizat la 24-05-2025
Cancerul de sân este cea mai comună formă de cancer în rândul femeilor la nivel global. Studii recente sugerează că o singură băutură alcoolică pe zi poate crește riscul de cancer de sân, în timp ce sportul și dieta sănătoasă pot reduce acest risc.
O meta-analiză recentă condusă de către membri ai Institutului American de Cercetare a Cancerului în colaborare cu Fundația Mondială de Cercetare a Cancerului a examinat numeroși factori de risc pentru cancerul de sân, printre care alcoolul, dieta și greutatea.
Meta-analiza a inclus 119 studii existente ce au conținut date de la 12 milioane de femei, dintre care un total de 260.000 cazuri de cancer mamar.
Conform cercetării, o cantitate de 10 g de alcool pur pe zi - echivalentul unui pahar mic cu vin sau bere - crește riscul de cancer mamar la femeile aflate la premenopauză cu 5%. Aceeași cantitate de alcool crește riscul de cancer mamar postmenopauză - forma comună de cancer mamar - cu 9 %.
Mai multe despre consumul normal de alcool, aici.
Sursa: Medical News Today
O meta-analiză recentă condusă de către membri ai Institutului American de Cercetare a Cancerului în colaborare cu Fundația Mondială de Cercetare a Cancerului a examinat numeroși factori de risc pentru cancerul de sân, printre care alcoolul, dieta și greutatea.
Meta-analiza a inclus 119 studii existente ce au conținut date de la 12 milioane de femei, dintre care un total de 260.000 cazuri de cancer mamar.
Conform cercetării, o cantitate de 10 g de alcool pur pe zi - echivalentul unui pahar mic cu vin sau bere - crește riscul de cancer mamar la femeile aflate la premenopauză cu 5%. Aceeași cantitate de alcool crește riscul de cancer mamar postmenopauză - forma comună de cancer mamar - cu 9 %.
Mai multe despre consumul normal de alcool, aici.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 24-05-2025 | Vizite: 893 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1