O dietă bogată în roșii scade riscul cancerului de prostată, arată un studiu
Cancerul de prostată este al doilea cancer, ca prevalență, care afectează bărbații și este, se pare, influențat destul de mult de stilul de viață și dieta adoptată.
Un studiu recent arată că un consum de minimum 10 porții de roșii (și produse pe bază de roșii) pe săptămână reduce cu 18% riscul de a dezvolta cancer la prostată.
Cercetarea publicată în jurnalul Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention a investigat pentru prima oară care sunt acele alegeri alimentare care pot reduce incidența acestui tip de cancer.
Au fost incluși în studiu 1806 bărbați (50-69 de ani) care sufereau de cancer de prostată și 12005 bărbați sănătoși, pentru comparație.
Se pare că alimentele cu cele mai importante beneficii în acest sens pot fi obținute de la alimentele bogate în calciu, seleniu și licopen.
Roșiile sunt foarte bogate în licopen, despre care s-a doverdit anterior că îmbunătățește sănătatea vaselor de sânge în cazul celor care suferă de boli cardiovasculare și este eficient în reglarea nivelului de colesterol.
De altfel, în principiu, o dietă bazată pe alimente de origine vegetală (fructe, legume și cereale bogate în fibre) s-a dovedit benefică în acest sens.
Conducătorii studiului atrag însă atenția că doar consumul de roșii, în afara altor forme de prevenție (alimentație sănătoasă în ansamblu, activitate fizică regulată, greutate corporală normală) nu este suficient.
Sursa: Medical News Today
Un studiu recent arată că un consum de minimum 10 porții de roșii (și produse pe bază de roșii) pe săptămână reduce cu 18% riscul de a dezvolta cancer la prostată.
Cercetarea publicată în jurnalul Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention a investigat pentru prima oară care sunt acele alegeri alimentare care pot reduce incidența acestui tip de cancer.
Au fost incluși în studiu 1806 bărbați (50-69 de ani) care sufereau de cancer de prostată și 12005 bărbați sănătoși, pentru comparație.
Se pare că alimentele cu cele mai importante beneficii în acest sens pot fi obținute de la alimentele bogate în calciu, seleniu și licopen.
Roșiile sunt foarte bogate în licopen, despre care s-a doverdit anterior că îmbunătățește sănătatea vaselor de sânge în cazul celor care suferă de boli cardiovasculare și este eficient în reglarea nivelului de colesterol.
De altfel, în principiu, o dietă bazată pe alimente de origine vegetală (fructe, legume și cereale bogate în fibre) s-a dovedit benefică în acest sens.
Conducătorii studiului atrag însă atenția că doar consumul de roșii, în afara altor forme de prevenție (alimentație sănătoasă în ansamblu, activitate fizică regulată, greutate corporală normală) nu este suficient.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 02-09-2014 | Vizite: 91 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1