O dietă bogată în indol-3-carbinol poate preveni cancerul de colon
Autor: Vasiliu Alina | actualizat la 20-08-2025
Cercetătorii de la Francis Crick Institute din Londra subliniază importanța consumului de legume precum varza, broccoli și varză kale, care pot preveni cancerul de colon.
Studiul a arătat că șoarecilor care au consumat o dietă bogată într-un compus cunoscut ca indol-3-carbinol (I3C) - care provine de la astfel de legume - a împiedicat intestinele animalelor să devină inflamate sau să dezvolte cancerul de colon. Rezultatele apar într-o lucrare publicată în jurnalul Immunity.
Dr. Brigitta Stockinger, coordonatorul studiului, afirmă că noile descoperiri sunt primele care dau „dovezi concrete” despre modul in care indol-3-carbinol - prin efectul asupra unei proteine celulare cunoscută sub numele de receptor hidrocarburi arii (AhR) - protejează intestinul de inflamație și de cancer.
Dr. Stockinger a observat că șoarecii care au consumat o dietă care include cantități precise de proteine, grăsimi, carbohidrați, fibre, minerale și vitamine au dezvoltat tumori de colon în decurs de 10 săptămâni, în timp ce cei care au au urmat o dietă îmbogățită cu I3C nu au dezvoltat deloc cancer de colon.
In plus, atunci când șoarecilor care erau deja în curs de dezvoltare a cancerului de colon le-a fost limitat consumul la o dietă bogată în I3C, cercetătorii au descoperit că aceste animale au dezvoltat tumori semnificativ mai puține și că aceste tumori avea o șansă redusă să fie maligne.
Sursa: MedicalNewsToday
Studiul a arătat că șoarecilor care au consumat o dietă bogată într-un compus cunoscut ca indol-3-carbinol (I3C) - care provine de la astfel de legume - a împiedicat intestinele animalelor să devină inflamate sau să dezvolte cancerul de colon. Rezultatele apar într-o lucrare publicată în jurnalul Immunity.
Dr. Brigitta Stockinger, coordonatorul studiului, afirmă că noile descoperiri sunt primele care dau „dovezi concrete” despre modul in care indol-3-carbinol - prin efectul asupra unei proteine celulare cunoscută sub numele de receptor hidrocarburi arii (AhR) - protejează intestinul de inflamație și de cancer.
Dr. Stockinger a observat că șoarecii care au consumat o dietă care include cantități precise de proteine, grăsimi, carbohidrați, fibre, minerale și vitamine au dezvoltat tumori de colon în decurs de 10 săptămâni, în timp ce cei care au au urmat o dietă îmbogățită cu I3C nu au dezvoltat deloc cancer de colon.
In plus, atunci când șoarecilor care erau deja în curs de dezvoltare a cancerului de colon le-a fost limitat consumul la o dietă bogată în I3C, cercetătorii au descoperit că aceste animale au dezvoltat tumori semnificativ mai puține și că aceste tumori avea o șansă redusă să fie maligne.
Cancerul de colon este al treilea cel mai frecvent diagnosticat atât la femei, cât și la bărbați, fără a lua în calcul cancerul de piele. În fiecare an, sunt diagnosticate peste 600.000 de cazuri noi de cancer de colon. Riscurile dezvoltării acestui tip de cancer, ca și în cazul multor afecțiuni similare, cresc odată cu vârsta.
Sursa: MedicalNewsToday
Actualizat la 20-08-2025 | Vizite: 969 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1