Locația geografică influențează alimentația unui individ și riscul general de a dezvolta cancer colorectal
Un studiu publicat în jurnalul Nutrients sugerează că există o legătură între traiul în statele din Stroke Belt (cuprinde o zonă geografică formată din statele americane cu o mortalitate prin AVC ajustată în funcție de vârstă cu cel puțin 10% peste rata națională) și incidența cancerului colorectal, precum și cu dieta nesănătoasă. Rezultatele studiului au arătat că atât consumul de carne totală, cât și cel de carne roșie, importanți factori de risc pentru afecțiunile cardiovasculare, este influențat de locația geografică.
Pentru studiu, cercetătorii au analizat datele a peste 900 de participanți din regiunea Stroke Belt, majoritatea de sex feminin, care au completat un chestionar privind alimentația și stilul de viață. De asemenea, cercetătorii au folosit datele a peste 100.000 de indivizi pentru a estima riscul general de a dezvolta cancer colorectal, în funcție de locația geografică.
Potrivit concluziilor studiului, persoanele care locuiesc în Stroke Belt au în general un consum mai ridicat de carne roșie, grăsimi animale, alimente procesate și zaharuri. De asemenea, aceștia aveau un risc mai mare de a dezvolta cancer colorectal. În plus, cercetătorii au descoperit că persoanele care trăiesc în Stroke Belt și care consumă o dietă sănătoasă, bogată în fructe, legume, cereale integrale și proteine vegetale, au un risc mai mic de a dezvolta cancer colorectal.
Studiul a evidențiat, de asemenea, faptul că persoanele care locuiesc în Stroke Belt și care nu au un nivel ridicat de educație au un risc mai mare de a dezvolta cancer colorectal. Această concluzie sugerează că educația în materie de nutriție și alegerea alimentelor sănătoase poate juca un rol important în prevenirea cancerului colorectal în această regiune.
sursa: News Medical
foto: Kei Shooting/Shutterstock
Pentru studiu, cercetătorii au analizat datele a peste 900 de participanți din regiunea Stroke Belt, majoritatea de sex feminin, care au completat un chestionar privind alimentația și stilul de viață. De asemenea, cercetătorii au folosit datele a peste 100.000 de indivizi pentru a estima riscul general de a dezvolta cancer colorectal, în funcție de locația geografică.
Potrivit concluziilor studiului, persoanele care locuiesc în Stroke Belt au în general un consum mai ridicat de carne roșie, grăsimi animale, alimente procesate și zaharuri. De asemenea, aceștia aveau un risc mai mare de a dezvolta cancer colorectal. În plus, cercetătorii au descoperit că persoanele care trăiesc în Stroke Belt și care consumă o dietă sănătoasă, bogată în fructe, legume, cereale integrale și proteine vegetale, au un risc mai mic de a dezvolta cancer colorectal.
Studiul a evidențiat, de asemenea, faptul că persoanele care locuiesc în Stroke Belt și care nu au un nivel ridicat de educație au un risc mai mare de a dezvolta cancer colorectal. Această concluzie sugerează că educația în materie de nutriție și alegerea alimentelor sănătoase poate juca un rol important în prevenirea cancerului colorectal în această regiune.
sursa: News Medical
foto: Kei Shooting/Shutterstock
Actualizat la 21-02-2023 | Vizite: 79 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1