Dieta sănătoasă previne apariția mai multor tipuri de cancer
Pentru a încuraja o alimentație sănătoasă, multe organizații au emis recomandări dietetice, iar acest studiu a evaluat trei recomandări nutriționale confirmate anterior și anume: the WCRF/AICR score; the Alternate Healthy Eating Index și the French Nutrition and Health Program-Guidelines Score, plus un indice relativ nou, the MEDI-LITE score, care măsoară aderarea la o dietă de tip mediteranean. Cercetatorii au descoperit că toate dietele au fost asociate cu reducerea riscului de apariție a cancerului, dar recomandările WCRF / AICR au avut cel mai puternic impact asupra reducerii riscului de apariție a cancerului.
Pentru a examina legăturile dintre cei patru indici nutriționali și riscul apariției cancerului, Srour, Touvier și asociații lor au obținut date din studiul NutriNet-Santé, lansat în 2009, pentru a investiga legăturile dintre nutriție și sănătate într-un grup de origine franceză. Eșantionul utilizat pentru demararea acestui studiu a fost de peste 41.543 de participanți cu vârste de 40 de ani sau mai mult, care nu avuseseră niciodată diagnosticul de cancer înainte de participarea la studiu. Participanții au completat chestionare online legate de opțiunile lor în dietă, odată la fiecare șase luni, în care au detaliat toate alimentele și băuturile consumate de ei la intervale de 24 de ore. Cercetatorii au calculat apoi aderarea lor la fiecare dintre cei patru indici nutriționali prezentați în studiu.
„The World Cancer Research Fund/ Institutul American pentru Cercetarea Cancerului (WCRF/ AICR) a estimat că în țările dezvoltate, aproximativ 35% din cancerele de sân și 45% din cancerele colorectale ar putea fi evitate printr-o aderare mai eficientă la recomandările nutriționale. Această descoperire este foarte importantă în ceea ce privește rolul nutriției în prevenirea cancerului”, a adăugat Srour.
În perioada mai 2009 - 1 ianuarie 2017, 1.489 dintre participanții la acest studiu au fost diagnosticați cu cancer, dintre care 488 au fost cazuri de cancer la sân, 222 de cazuri de cancer de prostată și 118 cazuri de cancer colorectal. Cercetatorii au încercat să stabilească conexiuni între scorul nutrițional și asocierea cu riscul de cancer. Studiul a arătat că o creștere de 1% în aderarea la scorul WCRF/ AICR a fost asociată cu o rată de scădere de până la 12% a riscului de apariție a cancerului în general, cu o scădere cu 14% a riscului de cancer mamar și o reducere cu 12% a riscului de cancer de prostată. Dar și aderarea la celelalte tipuri de diete a fost, de asemenea, asociată cu un risc mai redus de apariție a cancerului.
Cercetătorii au concluzionat că, spre exemplu, antioxidanții din fructe și legume pot contribui la contracararea unor daune cauzate de carnea roșie și de carnea care a fost supusă unui proces de prelucrare, iar exercițiile fizice pot reduce tensiunea arterială, parțial contracarând și efectele alimentelor bogate în sodiu.
„Acest lucru subliniază rolul extrem de important al unui stil de viață sănătos la modul general, adică o dietă adecvată, activitatea fizică și evitarea alcoolului, în eforturile de prevenire a cancerului”, a spus Srour. Prin urmare, este important să ținem cont de faptul că fiecare element al stilul nostru de viață cotidian contează și nu este niciodată prea târziu să adoptăm un stil de viață mai sănătos. Srour și Touvier au declarat că recomandarea WCRF/ AICR de a evita alcoolul a contribuit probabil cel mai mult la eficiența acestei diete în reducerea riscului de cancer. Ei au afirmat că rezultatele acestui studiu sporesc cercetările recente, care susțin faptul că alcoolul reprezintă un factor de risc major în multe tipuri de cancer. În ultimul raport, WCRF a declarat că există acum dovezi solide, convingătoare, conform cărora consumul de alcool crește riscul de cancer orofaringian, de cancer de esofag, de ficat, colorectal și post-menopauzal, a mai spus Touvier.
Sursa: Science Daily
Pentru a examina legăturile dintre cei patru indici nutriționali și riscul apariției cancerului, Srour, Touvier și asociații lor au obținut date din studiul NutriNet-Santé, lansat în 2009, pentru a investiga legăturile dintre nutriție și sănătate într-un grup de origine franceză. Eșantionul utilizat pentru demararea acestui studiu a fost de peste 41.543 de participanți cu vârste de 40 de ani sau mai mult, care nu avuseseră niciodată diagnosticul de cancer înainte de participarea la studiu. Participanții au completat chestionare online legate de opțiunile lor în dietă, odată la fiecare șase luni, în care au detaliat toate alimentele și băuturile consumate de ei la intervale de 24 de ore. Cercetatorii au calculat apoi aderarea lor la fiecare dintre cei patru indici nutriționali prezentați în studiu.
„The World Cancer Research Fund/ Institutul American pentru Cercetarea Cancerului (WCRF/ AICR) a estimat că în țările dezvoltate, aproximativ 35% din cancerele de sân și 45% din cancerele colorectale ar putea fi evitate printr-o aderare mai eficientă la recomandările nutriționale. Această descoperire este foarte importantă în ceea ce privește rolul nutriției în prevenirea cancerului”, a adăugat Srour.
În perioada mai 2009 - 1 ianuarie 2017, 1.489 dintre participanții la acest studiu au fost diagnosticați cu cancer, dintre care 488 au fost cazuri de cancer la sân, 222 de cazuri de cancer de prostată și 118 cazuri de cancer colorectal. Cercetatorii au încercat să stabilească conexiuni între scorul nutrițional și asocierea cu riscul de cancer. Studiul a arătat că o creștere de 1% în aderarea la scorul WCRF/ AICR a fost asociată cu o rată de scădere de până la 12% a riscului de apariție a cancerului în general, cu o scădere cu 14% a riscului de cancer mamar și o reducere cu 12% a riscului de cancer de prostată. Dar și aderarea la celelalte tipuri de diete a fost, de asemenea, asociată cu un risc mai redus de apariție a cancerului.
Cercetătorii au concluzionat că, spre exemplu, antioxidanții din fructe și legume pot contribui la contracararea unor daune cauzate de carnea roșie și de carnea care a fost supusă unui proces de prelucrare, iar exercițiile fizice pot reduce tensiunea arterială, parțial contracarând și efectele alimentelor bogate în sodiu.
„Acest lucru subliniază rolul extrem de important al unui stil de viață sănătos la modul general, adică o dietă adecvată, activitatea fizică și evitarea alcoolului, în eforturile de prevenire a cancerului”, a spus Srour. Prin urmare, este important să ținem cont de faptul că fiecare element al stilul nostru de viață cotidian contează și nu este niciodată prea târziu să adoptăm un stil de viață mai sănătos. Srour și Touvier au declarat că recomandarea WCRF/ AICR de a evita alcoolul a contribuit probabil cel mai mult la eficiența acestei diete în reducerea riscului de cancer. Ei au afirmat că rezultatele acestui studiu sporesc cercetările recente, care susțin faptul că alcoolul reprezintă un factor de risc major în multe tipuri de cancer. În ultimul raport, WCRF a declarat că există acum dovezi solide, convingătoare, conform cărora consumul de alcool crește riscul de cancer orofaringian, de cancer de esofag, de ficat, colorectal și post-menopauzal, a mai spus Touvier.
Sursa: Science Daily
Actualizat la 02-08-2018 | Vizite: 87 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1