Dieta keto distruge celulele canceroase pancreatice în combinație cu tripla terapie anti-HP
Conform unui nou studiu, dieta ketogenică ar putea distruge celulele canceroase atunci când este combinată cu medicația folosită în infecția cu Helicobacter pylori, compusă din două antibiotice și un antisecretor gastric și denumită generic terapie triplă anti-HP.
Dieta keto presupune un consum scăzut de carbohidrați și un aport mai mare de lipide și proteine. Mecanismul principal pe care cercetătorii l-au observat ca stând la baza acestui efect benefic al dietei sunt scăderea disponibilului de glucoză pentru celulele canceroase, astfel ele fiind lipsite de substratul energetic necesar pentru multiplicare și dezvoltare. Conform profesorului Daniel D. Von Hoff, prin limitarea cantității de glucoză pe care celulele canceroase o pot folosi, se pot obține rezultate mai bune ale chimioterapiei.
Totodată, s-a reportat și creșterea nivelului producției de corpi cetonici de către ficat, aceștia creând un mediu nepropice pentru celulele canceroase pe care le destabilizează, acțiunea triplei terapii medicamentoase fiind mai eficientă în îndepărtarea tumorii. De asemenea, a fost observată și o activitate crescută a expresiei unor gene inflamatorii tumorale, ceea ce afectează cancerul și mai mult.
Studiul a fost condus pe baza unui eșantion format din 40 de persoane de la cinci centre medicale din Statele Unite ale Americii: HonorHealth din Scottsdale, Universitatea din Los Angeles, Nuvance Health din Connecticut, Atlantic Health System din New Jersey și South Texas Accelerated Research Therapeutics din San Antonio.
Acesta a fost început la sfârșitul anului 2020 și va continua până în 2023, analizând rezultatele asupra cancerului a dietei ketogenice a pacienților ce vor fi incluși în studiu în continuare. Cercetarea a fost realizată prin divizarea pacienților în două categorii, una formată din persoane care urmau o dietă normală în paralel cu tripla terapie anti-HP, iar cealaltă ce a urmat dieta ketogenică.
„Experimentele noastre de laborator demonstrează că o dietă ketogenică schimbă metabolismul cancerului pancreatic și răspunsul lui la chimioterapie”, afirmă profesorul Haiyong Han de la Institutul de Cercetare a Genomicii Translaționale.
sursa: News Medical
Dieta keto presupune un consum scăzut de carbohidrați și un aport mai mare de lipide și proteine. Mecanismul principal pe care cercetătorii l-au observat ca stând la baza acestui efect benefic al dietei sunt scăderea disponibilului de glucoză pentru celulele canceroase, astfel ele fiind lipsite de substratul energetic necesar pentru multiplicare și dezvoltare. Conform profesorului Daniel D. Von Hoff, prin limitarea cantității de glucoză pe care celulele canceroase o pot folosi, se pot obține rezultate mai bune ale chimioterapiei.
Totodată, s-a reportat și creșterea nivelului producției de corpi cetonici de către ficat, aceștia creând un mediu nepropice pentru celulele canceroase pe care le destabilizează, acțiunea triplei terapii medicamentoase fiind mai eficientă în îndepărtarea tumorii. De asemenea, a fost observată și o activitate crescută a expresiei unor gene inflamatorii tumorale, ceea ce afectează cancerul și mai mult.
Studiul a fost condus pe baza unui eșantion format din 40 de persoane de la cinci centre medicale din Statele Unite ale Americii: HonorHealth din Scottsdale, Universitatea din Los Angeles, Nuvance Health din Connecticut, Atlantic Health System din New Jersey și South Texas Accelerated Research Therapeutics din San Antonio.
Acesta a fost început la sfârșitul anului 2020 și va continua până în 2023, analizând rezultatele asupra cancerului a dietei ketogenice a pacienților ce vor fi incluși în studiu în continuare. Cercetarea a fost realizată prin divizarea pacienților în două categorii, una formată din persoane care urmau o dietă normală în paralel cu tripla terapie anti-HP, iar cealaltă ce a urmat dieta ketogenică.
„Experimentele noastre de laborator demonstrează că o dietă ketogenică schimbă metabolismul cancerului pancreatic și răspunsul lui la chimioterapie”, afirmă profesorul Haiyong Han de la Institutul de Cercetare a Genomicii Translaționale.
sursa: News Medical
Actualizat la 24-03-2022 | Vizite: 81 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1