Consumul ridicat de cafea a fost asociat cu creșterea riscului de cancer colorectal la bărbați
Rolul consumului de cafea asupra dezvoltării cancerului continuă să fie cercetat, având în vedere rezultatele ambivalente care s-au obținut până în prezent. De exemplu, o meta-analiză realizată în 2011 ce a vizat 59 de studii privind relația dintre consumul de cafea și cancer, a ajuns la concluzia că incidența cancerului este mai scăzută în cazul celor care consumă cafea, dar că în același timp există o corelație inversă între cele două în anumite tipuri de cancer.
Într-un studiu publicat în mai 2014 în Journal of Epidemiology și realizat în Japonia a fost evaluată relația dintre consumul de cafea și incidența cancerului colorectal.
Analiza s-a desfășurat pe o populație de 58 221 de persoane, dintre care 23 607 de bărbați și 34 614 femei. Din acest total au fost identificate 687 de cazuri de cancer de colon și 314 de cancer rectal. Participanții au fost intervievați despre cantitatea de cafea consumată zilnic. Doar în cazul bărbaților s-a observat că cei care consumau cel puțin două cești de cafea pe zi prezentau un risc semnificativ mai mare de a dezvolta cancer. Mai exact riscul a fost de 1,26% în cazul celor cu 2-3 cești de cafea zilnic și de 1,79% pentru cei care consumau mai mult de 4 cești de cafea pe zi. La femei nu s-a înregistrat nicio corelație între consumul de cafea și incidența cancerului colorectal.
Studiul a identificat și anumite caracteristici alimentare și socio-demografice ale participanților predispuși către un risc de cancer colorectal mai mare: pe lângă un consum ridicat de cafea, aceștia erau tineri, cu un nivel educațional ridicat, fumători, consumatori de alcool și de carne roșie. E posibil ca unele dintre caracteristici să explice și diferența dintre genuri: în general femeile consumă mai puțin alcool și fumează mai puțin.
În continuare este nevoie de studii suplimentare pentru a se putea spune cu certitudine care este rolul cafelei în privința apariției cancerului.
Într-un studiu publicat în mai 2014 în Journal of Epidemiology și realizat în Japonia a fost evaluată relația dintre consumul de cafea și incidența cancerului colorectal.
Analiza s-a desfășurat pe o populație de 58 221 de persoane, dintre care 23 607 de bărbați și 34 614 femei. Din acest total au fost identificate 687 de cazuri de cancer de colon și 314 de cancer rectal. Participanții au fost intervievați despre cantitatea de cafea consumată zilnic. Doar în cazul bărbaților s-a observat că cei care consumau cel puțin două cești de cafea pe zi prezentau un risc semnificativ mai mare de a dezvolta cancer. Mai exact riscul a fost de 1,26% în cazul celor cu 2-3 cești de cafea zilnic și de 1,79% pentru cei care consumau mai mult de 4 cești de cafea pe zi. La femei nu s-a înregistrat nicio corelație între consumul de cafea și incidența cancerului colorectal.
Studiul a identificat și anumite caracteristici alimentare și socio-demografice ale participanților predispuși către un risc de cancer colorectal mai mare: pe lângă un consum ridicat de cafea, aceștia erau tineri, cu un nivel educațional ridicat, fumători, consumatori de alcool și de carne roșie. E posibil ca unele dintre caracteristici să explice și diferența dintre genuri: în general femeile consumă mai puțin alcool și fumează mai puțin.
În continuare este nevoie de studii suplimentare pentru a se putea spune cu certitudine care este rolul cafelei în privința apariției cancerului.
Actualizat la 22-08-2014 | Vizite: 89 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1