Consumul frecvent de legume și fructe colorate ar putea ține cancerul de prostată la distanță
Autor: Camelia Airinei, senior editor | actualizat la 10-03-2023
Un nou studiu realizat de oamenii de È™tiință de la Universitatea din Australia de Sud a descoperit că bărbaÈ›ii care consumă în mod regulat fructe È™i legume colorate au È™anse mult mai mici să fie diagnosticaÈ›i cu cancer de prostată. Studiul, publicat în revista Cancers, evidenÈ›iază importanÈ›a unei diete mediteraneene sau asiatice care include un curcubeu de alimente bogate în anumiÈ›i micronutrienÈ›i.
Cercetătorii au comparat concentraÈ›iile plasmatice de micronutrienÈ›i ale pacienÈ›ilor cu cancer de prostată cu un grup de control sănătos È™i au descoperit că la pacienÈ›ii cu cancer de prostată au fost prezente niveluri scăzute de luteină, licopen, alfa-caroten È™i seleniu, în timp ce niveluri ridicate de fier, sulf È™i calciu au fost găsite în acelaÈ™i grup, în raport cu martorii. Studiul a mai arătat că bărbaÈ›ii cu concentraÈ›ii plasmatice mai mici de 0,25 micrograme (μg) per mililitru (ml) pentru licopen È™i/sau mai mici de 120 μg/l pentru seleniu au un risc crescut de cancer de prostată È™i sunt probabil să fie mai sensibili la efectele dăunătoareale radioterapiei.
Cancerul de prostată este unul dintre cele mai frecvente È™i fatale tipuri de cancer la bărbaÈ›i, iar acest studiu pune în lumină deficienÈ›ele nutriÈ›ionale asociate cu acesta. AlÈ›i factori de risc, cum ar fi etnia, istoricul familial È™i vârsta, au fost, de asemenea, legaÈ›i de cancerul de prostată. Cercetarea este prima care evaluează concentraÈ›iile plasmatice de micronutrienÈ›i È™i oligoelemente în ceea ce priveÈ™te cancerul de prostată în populaÈ›ia din Australia de Sud.
sursa: News Medical
foto: University of South Australia
Cercetătorii au comparat concentraÈ›iile plasmatice de micronutrienÈ›i ale pacienÈ›ilor cu cancer de prostată cu un grup de control sănătos È™i au descoperit că la pacienÈ›ii cu cancer de prostată au fost prezente niveluri scăzute de luteină, licopen, alfa-caroten È™i seleniu, în timp ce niveluri ridicate de fier, sulf È™i calciu au fost găsite în acelaÈ™i grup, în raport cu martorii. Studiul a mai arătat că bărbaÈ›ii cu concentraÈ›ii plasmatice mai mici de 0,25 micrograme (μg) per mililitru (ml) pentru licopen È™i/sau mai mici de 120 μg/l pentru seleniu au un risc crescut de cancer de prostată È™i sunt probabil să fie mai sensibili la efectele dăunătoareale radioterapiei.
Studiul recomandă bărbaÈ›ilor să consume alimente bogate în mod natural în licopen È™i seleniu, cum ar fi roÈ™ii, pepeni, papaya, struguri, piersici, pepeni verzi, meriÈ™oare, carne albă, peÈ™te, crustacee, ouă È™i nuci. Studiul sugerează, de asemenea, că administrarea de suplimente este mai puÈ›in benefică decât consumul de alimente bogate în mod natural în aceÈ™ti micronutrienÈ›i.
Cancerul de prostată este unul dintre cele mai frecvente È™i fatale tipuri de cancer la bărbaÈ›i, iar acest studiu pune în lumină deficienÈ›ele nutriÈ›ionale asociate cu acesta. AlÈ›i factori de risc, cum ar fi etnia, istoricul familial È™i vârsta, au fost, de asemenea, legaÈ›i de cancerul de prostată. Cercetarea este prima care evaluează concentraÈ›iile plasmatice de micronutrienÈ›i È™i oligoelemente în ceea ce priveÈ™te cancerul de prostată în populaÈ›ia din Australia de Sud.
sursa: News Medical
foto: University of South Australia
Actualizat la 10-03-2023 | Vizite: 79 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1