Consumul de ciuperci, asociat cu un risc diminuat pentru cancerul de prostată
Bogate în fibre, vitamine și minerale, ciupercile comestibile oferă multiple beneficii pentru sănătatea omului, fiind bine-cunoscute efectele acestora asupra sistemului digestiv, imunitar și reproducător. Ciupercile reprezintă unul dintre alimentele recomandate adesea de către nutriționiști, grație proprietăților terapeutice pe care acestea le au. Totodată, ciupercile sunt de nelipsit din dietele persoanelor care își doresc să scadă în greutate, în principal datorită faptului că acestea nu conțin carbohidrați simpli. Conform unui studiu recent, consumul de ciuperci nu este recomandat doar în curele de slăbire sau pentru stabilizarea digestiei, ci și pentru a reduce probabilitatea de a dezvolta cancer de prostată.
Aportul regulat de ciuperci ajută la reducerea riscului de a dezvolta cancer de prostată. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică a Universității Tohoku, din Japonia, după efectuarea unei ample analize, la care au luat parte peste 35.000 de bărbați. Un total de 36.499 de bărbați, cu vârste cuprinse între 40 și 79 de ani, au participat la două studii de cohortă ce au avut loc în anii 1990 și 1994. Participanții au fost monitorizați pentru o perioadă medie de 13,2 ani, perioadă în care 3,3% dintre aceștia au dezvoltat cancer de prostată. Bărbații au fost împărțiți în trei grupe distincte, în funcție de consumul de ciuperci pe care aceștia urmau să îl aibă.
Subiecții al căror consum de ciuperci a fost crescut (de trei sau mai multe ori pe săptămână) au avut un risc redus cu 17% de a dezvolta cancer de prostată, comparativ cu subiecții care nu au consumat ciuperci. În ceea ce privește bărbații care au consumat ciuperci o dată sau de două ori pe săptămână, a fost observată, de asemenea, o relație inversă între consumul de ciuperci și dezvoltarea cancerului, însă rata de risc a fost scăzută procentual cu doar 8%. În ciuda numărului mare de subiecți și a corectitudinii datelor, mecanismul care determină efectele benefice ale ciupercilor asupra cancerului de prostată rămâne incert. Cauza o reprezintă lipsa de informații specifice, datele cercetătorilor nefiind colectate pentru o anumită specie de ciuperci.
Sursa: Science Daily
Aportul regulat de ciuperci ajută la reducerea riscului de a dezvolta cancer de prostată. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii de la Școala de Sănătate Publică a Universității Tohoku, din Japonia, după efectuarea unei ample analize, la care au luat parte peste 35.000 de bărbați. Un total de 36.499 de bărbați, cu vârste cuprinse între 40 și 79 de ani, au participat la două studii de cohortă ce au avut loc în anii 1990 și 1994. Participanții au fost monitorizați pentru o perioadă medie de 13,2 ani, perioadă în care 3,3% dintre aceștia au dezvoltat cancer de prostată. Bărbații au fost împărțiți în trei grupe distincte, în funcție de consumul de ciuperci pe care aceștia urmau să îl aibă.
Subiecții al căror consum de ciuperci a fost crescut (de trei sau mai multe ori pe săptămână) au avut un risc redus cu 17% de a dezvolta cancer de prostată, comparativ cu subiecții care nu au consumat ciuperci. În ceea ce privește bărbații care au consumat ciuperci o dată sau de două ori pe săptămână, a fost observată, de asemenea, o relație inversă între consumul de ciuperci și dezvoltarea cancerului, însă rata de risc a fost scăzută procentual cu doar 8%. În ciuda numărului mare de subiecți și a corectitudinii datelor, mecanismul care determină efectele benefice ale ciupercilor asupra cancerului de prostată rămâne incert. Cauza o reprezintă lipsa de informații specifice, datele cercetătorilor nefiind colectate pentru o anumită specie de ciuperci.
Sursa: Science Daily
Actualizat la 13-09-2019 | Vizite: 81 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1