Consumul de ceai fierbinte poate contribui la apariția cancerului
Autor: Camelia Airinei, senior editor | actualizat la 06-02-2018
Ceaiul fierbinte este foarte popular în timpul iernii, fiind de ajutor împotriva frigului și în calmarea gâtul afectat de răceală. Totuși cercetătorii avertizează asupra posibilelor efecte dăunătoare pe care le-ar putea avea asupra unei categorii de persoane.
Studiul cercetătorilor de la Universitatea Peking din Beijing a descoperit că tempeeratura la care este consumat acest lichid poate afecta grav sănătatea, în special a persoanelor aflate deja la risc. Este vorba despre asocierea între consumul regulat de ceai fierbinte și cancerul de esofag. Această asociere apare la persoanele fumătoare, care consumă frecvent alcool.
Potrivit doctorandului Jun Lv, principalul autor al studiului, asocierea între consumul de ceai la temperaturi foarte ridicate, tutun și alcool poate crea conjunctura favorabilă dezvoltării cancerului esofagian. La studiu au participat persoane din China - o populație aflată pe primul loc în privința consumului de ceai, dar și cu o incidență foarte ridicată a cancerului de esofag.
Deși mecanismul exact nu este cunoscut, cercetătorii sugerează că lichidul fierbinte consumat frecvent produce leziunea pe termen lung a celulelor scuamoase din esofag. Cercetările a inclus datele a 456.000 de persoane cu vârste între 30 și 79 de ani. Riscul de cancer esofagian la persoanele care îndeplinesc cele trei condiții amintite mai sus este de cinci ori mai mare, față de persoanele care nu beau ceaiul fierbinte și nu consumă în exces alcool și tutun.
Potrivit autorilor studiului, rezultatele cercetărilor sugerează că eliminarea consumului de ceai fierbinte ar putea fi benefic în prevenirea cancerului de esofag la persoanele care fumează și consumă alcool în mod excesiv.
Sursa: Medical News Today
Studiul cercetătorilor de la Universitatea Peking din Beijing a descoperit că tempeeratura la care este consumat acest lichid poate afecta grav sănătatea, în special a persoanelor aflate deja la risc. Este vorba despre asocierea între consumul regulat de ceai fierbinte și cancerul de esofag. Această asociere apare la persoanele fumătoare, care consumă frecvent alcool.
Potrivit doctorandului Jun Lv, principalul autor al studiului, asocierea între consumul de ceai la temperaturi foarte ridicate, tutun și alcool poate crea conjunctura favorabilă dezvoltării cancerului esofagian. La studiu au participat persoane din China - o populație aflată pe primul loc în privința consumului de ceai, dar și cu o incidență foarte ridicată a cancerului de esofag.
Deși mecanismul exact nu este cunoscut, cercetătorii sugerează că lichidul fierbinte consumat frecvent produce leziunea pe termen lung a celulelor scuamoase din esofag. Cercetările a inclus datele a 456.000 de persoane cu vârste între 30 și 79 de ani. Riscul de cancer esofagian la persoanele care îndeplinesc cele trei condiții amintite mai sus este de cinci ori mai mare, față de persoanele care nu beau ceaiul fierbinte și nu consumă în exces alcool și tutun.
Potrivit autorilor studiului, rezultatele cercetărilor sugerează că eliminarea consumului de ceai fierbinte ar putea fi benefic în prevenirea cancerului de esofag la persoanele care fumează și consumă alcool în mod excesiv.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 06-02-2018 | Vizite: 92 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1