Consumul de alimentele organice nu reduce riscul de a dezvolta cancer
Femeile care urmează un regim alimentar bazat preponderent sau exclusiv pe produse organice prezintă același risc de a dezvolta tumori maligne precum cele cu o alimentație obișnuită.
Timp de aproape o decadă, echipa de cercetare a Universității Oxford a monitorizat evoluția stării de sănătate a peste 600.000 de femei și a descoperit că între consumul de alimente organice și apariția cancerului nu există nicio legătură. Concluziile studiului au fost publicate în revista British Journal of Cancer.
Concepția generală despre alimentele organice este că acestea ar fi mai sănătoase decât produsele obișnuite, datorită faptului că sunt crescute fără pesticide sintetice și fertilizatori chimici.
Una dintre explicații ar fi aceea că reziduurile absorbite la nivelul organismului prin consumul alimentelor tratate sintetic ar putea reprezenta un factor de risc pentru apariția a numeroase boli, incluzând cancerul.
Cu toate acestea, potrivit prezentei cercetări, substanțele toxice folosite în agricultură pentru distrugerea dăunătorilor nu au efecte nocive asupra organismului uman.
Timp de 9 ani, echipa științifică a examinat parcursul a 623.080 de femei, urmărind apariția a 16 dintre cele mai comune tipuri de cancer. Cercetătorii au comparat riscul de a dezvolta tumori maligne la 180.000 de femei care au declarat că nu au urmat niciodată un regim alimentar bazat pe produse organice și 45.000 de femei care obișnuiau să consume doar produse de acest fel.
Concluzia a fost că riscul de apariție a cancerului nu este influențat de caracterul organic al produselor, ci, mai degrabă, de stilul de viață și de anumite obiceiuri alimentare nesănătoase: peste 9% dintre cazurile de cancer din Marea Britanie au fost corelate de dietele dezechilibrate, iar 5% de consumul redus de fructe și legume.
Sursa: British Journal of Cancer
Timp de aproape o decadă, echipa de cercetare a Universității Oxford a monitorizat evoluția stării de sănătate a peste 600.000 de femei și a descoperit că între consumul de alimente organice și apariția cancerului nu există nicio legătură. Concluziile studiului au fost publicate în revista British Journal of Cancer.
Concepția generală despre alimentele organice este că acestea ar fi mai sănătoase decât produsele obișnuite, datorită faptului că sunt crescute fără pesticide sintetice și fertilizatori chimici.
Una dintre explicații ar fi aceea că reziduurile absorbite la nivelul organismului prin consumul alimentelor tratate sintetic ar putea reprezenta un factor de risc pentru apariția a numeroase boli, incluzând cancerul.
Cu toate acestea, potrivit prezentei cercetări, substanțele toxice folosite în agricultură pentru distrugerea dăunătorilor nu au efecte nocive asupra organismului uman.
Timp de 9 ani, echipa științifică a examinat parcursul a 623.080 de femei, urmărind apariția a 16 dintre cele mai comune tipuri de cancer. Cercetătorii au comparat riscul de a dezvolta tumori maligne la 180.000 de femei care au declarat că nu au urmat niciodată un regim alimentar bazat pe produse organice și 45.000 de femei care obișnuiau să consume doar produse de acest fel.
Concluzia a fost că riscul de apariție a cancerului nu este influențat de caracterul organic al produselor, ci, mai degrabă, de stilul de viață și de anumite obiceiuri alimentare nesănătoase: peste 9% dintre cazurile de cancer din Marea Britanie au fost corelate de dietele dezechilibrate, iar 5% de consumul redus de fructe și legume.
Sursa: British Journal of Cancer
Actualizat la 05-02-2025 | Vizite: 606 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1