Consumul de alcool crește riscul de cancer
Potrivit unui nou studiu realizat în Japonia, consumul de alcool ușor până la moderat a fost asociat cu un risc mai mare de cancer.
Deși unele studii au asociat consumul limitat de alcool cu un risc mai mic de anumite tipuri de cancer, chiar și consumul ușor până la moderat a fost asociat cu un risc mai mare de cancer.
Cercetătorii de la University of Tokyo și Harvard T. H. Chan School of Public Health au examinat informațiile din perioada 2005-2016 din 33 de spitale generale din Japonia. Echipa a examinat datele clinice de la 63.232 de pacienți cu cancer. Toți participanții au raportat cantitatea lor medie zilnică de băuturi alcoolice și durata consumului.
„În Japonia, cauza principala a decesului este cancerul. Având în vedere situația actuală a incidenței generale a cancerului, ar trebui să încurajăm în continuare promovarea educației publice cu privire la riscul de cancer legat de alcool”, a declarat Masayoshi Zaitsu, autorul studiului.
Cercetătorii au sugerat că un nivel scăzut de băuturi alcoolice, precum 10 băuturi pe an ar crește riscul de cancer cu cinci procente. Cei care au consumat două sau mai puține băuturi pe zi aveau un risc crescut de cancer. De asemenea, analizele clasificate în funcție de sex, comportamente de băut / fumat și clasă profesională au arătat în mare parte aceleași rezultate.
sursa: Science Daily
Deși unele studii au asociat consumul limitat de alcool cu un risc mai mic de anumite tipuri de cancer, chiar și consumul ușor până la moderat a fost asociat cu un risc mai mare de cancer.
Cercetătorii de la University of Tokyo și Harvard T. H. Chan School of Public Health au examinat informațiile din perioada 2005-2016 din 33 de spitale generale din Japonia. Echipa a examinat datele clinice de la 63.232 de pacienți cu cancer. Toți participanții au raportat cantitatea lor medie zilnică de băuturi alcoolice și durata consumului.
„În Japonia, cauza principala a decesului este cancerul. Având în vedere situația actuală a incidenței generale a cancerului, ar trebui să încurajăm în continuare promovarea educației publice cu privire la riscul de cancer legat de alcool”, a declarat Masayoshi Zaitsu, autorul studiului.
Cercetătorii au sugerat că un nivel scăzut de băuturi alcoolice, precum 10 băuturi pe an ar crește riscul de cancer cu cinci procente. Cei care au consumat două sau mai puține băuturi pe zi aveau un risc crescut de cancer. De asemenea, analizele clasificate în funcție de sex, comportamente de băut / fumat și clasă profesională au arătat în mare parte aceleași rezultate.
sursa: Science Daily
Actualizat la 16-12-2019 | Vizite: 86 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1