Ceaiul și citricele ar putea reduce riscul de cancer ovarian
O cercetare realizată de University of East Anglia a asociat consumul de citrice (fie ca atare, fie sub formă de suc) și pe cel de ceai cu un risc mai scăzut de a dezvolta cancer ovarian.
Studiul arată că acele femei care consumă alimente ce conțin flavonoizi (ceai, vin roșu, mere, struguri, citrice, sucuri de fructe) aveau o rată de risc mult mai mică pentru această maladie.
Astfel, riscul de cancer ovarian ar putea fi mult diminuat prin schimbări simple în alimentație.
„În mod particular, am observat că numai câteva cești de ceai negru consumate în fiecare zi au fost asociate cu o scădere de 31% a riscului”, a declarat prof. Aedin Cassidy, conducătorul studiului.
Această concluzie a fost trasă după ce au fost studiate obiceiurile alimentare a 171.940 de femei cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani, timp de mai bine de trei decenii.
Conducătorul studiului a mai subliniat că acesta este primul studiu la scară largă care a investigat dacă consumul flavonoizilor poate reduce riscul de cancer ovarian.
Sursa: University of East Anglia, citată de Medical Xpress
Studiul arată că acele femei care consumă alimente ce conțin flavonoizi (ceai, vin roșu, mere, struguri, citrice, sucuri de fructe) aveau o rată de risc mult mai mică pentru această maladie.
Astfel, riscul de cancer ovarian ar putea fi mult diminuat prin schimbări simple în alimentație.
„În mod particular, am observat că numai câteva cești de ceai negru consumate în fiecare zi au fost asociate cu o scădere de 31% a riscului”, a declarat prof. Aedin Cassidy, conducătorul studiului.
Această concluzie a fost trasă după ce au fost studiate obiceiurile alimentare a 171.940 de femei cu vârsta cuprinsă între 25 și 55 de ani, timp de mai bine de trei decenii.
Conducătorul studiului a mai subliniat că acesta este primul studiu la scară largă care a investigat dacă consumul flavonoizilor poate reduce riscul de cancer ovarian.
Sursa: University of East Anglia, citată de Medical Xpress
Actualizat la 06-11-2025 | Vizite: 797 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1