Magneziul ar putea fi eficient în prevenirea cancerului pancreatic
Cercetătorii din cadrul Universității Indiana au arătat că suplimentele de magneziu ar putea fi benefice în prevenirea cancerului pancreatic.
Studiul a fost publicat în British Journal of Cancer și a presupus analiza datelor anterioare privind legătura dintre magneziu și cancerul pancreatic. Cancerul pancreatic este unic și diferit de alte tipuri de cancer, afectând un număr tot mai mare de persoane. Studiile anterioare au aratat că magneziul influențează benefic declanșarea și evoluția diabetului, care este un factor de risc pentru cancerul pancreatic.
Au fost analizate datele colectate de la 66.000 de pacienți, bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 60 și 76 de ani, în funcție de vârstă, gen, indice de masa corporală, medicamentele anti-inflamatoare non-steroidiene administrate și suplimentarea dietei cu magneziu.
Rezultatele studiului au arătat că fiecare doză în minus de 100 mg de magneziu pe zi a fost asociată cu o creștere cu 24% a incidenței cancerului pancreatic. Studiul a aratat și că efectele magneziului asupra incidenței cancerului pancreatic nu sunt influențate de vârstă, gen, IMC sau medicamentele anti-inflamatoare non-steroidiene.
Pentru persoanele cu risc crescut de cancer pancreatic, suplimentele cu magneziu pot avea efecte benefice în prevenirea acestei afecțiuni. Sunt necesare studii aprofundate, însă recomandarea generală rămâne de a asigura doza recomandată de magneziu din surse alimentare: legume cu frunze verzi, nuci sau semințe, pentru prevenrea riscului de cancer pancreatic.
Sursa: Medical News Today
Studiul a fost publicat în British Journal of Cancer și a presupus analiza datelor anterioare privind legătura dintre magneziu și cancerul pancreatic. Cancerul pancreatic este unic și diferit de alte tipuri de cancer, afectând un număr tot mai mare de persoane. Studiile anterioare au aratat că magneziul influențează benefic declanșarea și evoluția diabetului, care este un factor de risc pentru cancerul pancreatic.
Au fost analizate datele colectate de la 66.000 de pacienți, bărbați și femei, cu vârste cuprinse între 60 și 76 de ani, în funcție de vârstă, gen, indice de masa corporală, medicamentele anti-inflamatoare non-steroidiene administrate și suplimentarea dietei cu magneziu.
Rezultatele studiului au arătat că fiecare doză în minus de 100 mg de magneziu pe zi a fost asociată cu o creștere cu 24% a incidenței cancerului pancreatic. Studiul a aratat și că efectele magneziului asupra incidenței cancerului pancreatic nu sunt influențate de vârstă, gen, IMC sau medicamentele anti-inflamatoare non-steroidiene.
Pentru persoanele cu risc crescut de cancer pancreatic, suplimentele cu magneziu pot avea efecte benefice în prevenirea acestei afecțiuni. Sunt necesare studii aprofundate, însă recomandarea generală rămâne de a asigura doza recomandată de magneziu din surse alimentare: legume cu frunze verzi, nuci sau semințe, pentru prevenrea riscului de cancer pancreatic.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 22-12-2025 | Vizite: 944 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1
- Riscul psihosocial la copiii cu cancer: 16% dintre pacienți prezintă risc ridicat, cu impact major asupra structurii familiale
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology